قیمت گذاری در آرایشگاه (چه طور خدمات را قیمت گذاری کنیم ؟)
قیمت گذاری در آرایشگاه (چه طور خدمات را قیمت گذاری کنیم ؟)

قیمت گذاری در آرایشگاه (چه طور خدمات را قیمت گذاری کنیم ؟)

قیمت گذاری یکی از مهم ترین جزئیات در مورد کسب و کار شما به شمار می رود. اما واضح است که هنگام قیمت گذاری در آرایشگاه خود باید مراقب باشید. رقابت بین آرایشگاه ها شدید است و شما باید تعادل بین خدماتی که ارائه می‌دهید و قیمت هایی که برای آنها تعیین می‌کنید را پیدا کنید. وقتی این تعادل را پیدا کردید، هم مشتریان  و هم شما راضی خواهید بود.

اما این تعادل را چگونه باید پیدا کرد؟ جواب این سؤال را در ادامه مطلب از فروشگاه فورتی تو پیدا خواهید کرد.

اولین قدم ها چیست؟

به عنوان اولین قدم باید مطمئن شوید که ارزش خدمات شما چقدر است. تنظیم درست قیمت ها، به معنی اجتناب از قیمت های زیادی بالا و زیاد پایین است. قیمت بسیار بالا یا پایین می تواند به نابودی آرایشگاه شما منجر شود. به همین دلیل برای قیمت گذاری خدماتتان باید مراحل زیر را دنبال کنید:

خدمات خود را ارزیابی کنید

به عنوان اولین قدم، خدمات و محصولاتی که در سالنتان ارائه می دهید را  تجزیه و تحلیل کرده و  هر قیمت را به صورت جداگانه تعیین کنید. برای این کار لازم نیست نابغه ریاضی باشید، اما لازم است که کمی تحقیق کنید. بعد از اینکه لیست قیمت گذاری اولیه آماده شد، فرمولی برای تخفیف ها و سایر تغییراتی که ممکن است در آینده روی قیمت ها انجام شود در نظر داشته باشید.

برند خود را بسازید

در بحث قیمت گذاری در آرایشگاه، اسم تجاری شما اهمیت بالایی دارد. مردم حاضر نیستند برای یک برند ناشناس، زیاد هزینه کنند. پس باید شروع به اطلاع رسانی در مورد برند خود کنید. محصولاتی که استفاده می کنید و کارمندان حرفه ای که استخدام کرده اید، عناصری هستند که باید روی آنها تمرکز داشته باشید. این کار، یک برند قوی برای شما به ارمغان می آورد.

ادامه مطلب
جلوگیری از خشکی مو و راهکارهای آن

برای داشتن بهترین و جدیدترین تجهیزات آرایشگاهی می توانید به دسته بندی تجهیزات الکتریکی وب سایت ما مراجعه نمایید.

تجربه بفروشید نه خدمات!

هیچوقت به تنهایی روی خدمات متمرکز نشوید. شما باید بتوانید مشتری را متقاعد کنید که آرایشگاهتان تنها مکانی است که چنین تجربه ای را در اختیار آنها قرار می دهد. برای انجام این کار به یک تیم حرفه ای نیاز دارید. این تیم علاوه بر ارائه خدمات، از روند ارائه آن ها، فضای سالن و محصولات شما عکس می گیرند. سپس این اطلاعات را اختیار مردم قرار می دهند. حالا با خیال راحت می توانید قیمت گذاری در آرایشگاه را آن طور که شایسته خدماتتان است تعیین کنید.

وفاداری مشتری هدف است

هر چقدر مشتریان شما وفادارتر باشند، افزایش قیمت ها را با اطمینان بیشتری می توانید انجام دهید. برای مشتریان وفادارتان خدمات ویژه ای در نظر بگیرید. این کار باعث می شود حس خاص بودن را در آن ها فعال کنید. اگر مشتریان احساس کنند برای شما خاص ویژه هستند، وفاداری آنها بیشتر خواهد شد.

شریک بگیرید

اگر آرایشگاه شما چندان محبوب نیست می توانید از برخی آرایشگران محبوب، دعوت به همکاری داشته باشید. این کار در وهله اول یک استراتژی بازاریابی به حساب می آید. اما در ادامه تأثیر مثبتی نیز بر روند قیمت گذاری در آرایشگاه خواهد داشت.

تخفیف ها را برای بعد بگذارید

اگر کسب و کارتان را تازه راه اندازی کرده اید، بی خیال تخفیف شوید! در ابتدای راه، خدماتتان را با قیمت تمام شده ارائه کنید. بعد از اینکه درآمدتان سودآور شد، یا بعد از اینکه مشتری هایتان کم شدند، می توانید شروع به تخفیف گذاشتن کنید.

ادامه مطلب
آرایشگاه خود را کجا تبلیغ کنیم ؟( تبلیغ محیطی یا تبلیغ آنلاین ؟)

هیچ وقت هزینه ها را پایین نیاورید

اگر فکر می کنید آرایشگاه شما در حال حاضر به اندازه کافی حرفه ای و ارزشمند نیست باز هم نباید لیست قیمت را پایین در نظر بگیرید. در عوض، نگاهی به قیمت گذاری رقیبانتان بیندازید و براساس آن، لیست قیمت معقولانه ای برای خود درست کنید.

عوامل موثر بر قیمت گذاری در آرایشگاه

چه چیزی می تواند بر گران یا ارزان بودن خدمات شما تأثیر بگذارد؟ در ادامه این عوامل را بررسی خواهیم کرد.

میزان وفاداری

همانطور که قبلا ذکر شد، بازگشت دوباره مشتریان به سالن شما، یک امر مهم است. پس سعی کنید مشتریان را راضی نگه دارید. به زودی خواهید دید که سود کارتان چند برابر خواهد شد.

استفاده از ترفندهای هوشمندانه

برای توسعه سالن خود نیازی به سرمایه هنگفت ندارید. شما می توانید با به کار بردن برخی از ترفندها، روند قیمت گذاری در آرایشگاه را جذاب تر کنید. به طور مثال، اگر مشتری برای خدمات خاصی به آرایشگاه شما آمد، می توانید یک کد تخفیف برای مراجعات بعدی در اختیار او قرار دهید.

خدمات الحاقی

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای افزایش میزان قیمت ها انجام دهید، استفاده از خدمات الحاقی است. به طور مثال می توانید در کنار کوتاهی مو، به مشتری پیشنهاد ماساژ صورت یا هر چیز دیگری بدهید. حالا می توانید برای یک تلاش کوچک، هزینه بیشتری از مشتری دریافت کنید.

شیفت ها و حجم کار

این واقعیت را در نظر بگیرید که مردم در طول تعطیلات آخر هفته یا بعد از ظهر برای مراجعه به آرایشگاه نوبت می گیرند. بنابراین سعی کنید با استفاده از تعویض شیفت ها، تقاضاها را برآورده کنید. به این ترتیب، می توانید بدون دادن حقوق اضافی به کارمندان، قیمت ها را ثابت نگه دارید.

ادامه مطلب
روش های مراقبت از پوست در فصل گرما چگونه امکان پذیر است؟

نکات قیمت گذاری در آرایشگاه

بدون در نظر گرفتن موارد زیر، نمی توانید قیمت های را به درستی تنظیم کنید:

تعیین قیمت واقعی

قیمت‌ها را شبیه رقبای خود تعیین نکنید، شما باید الگوی قیمت گذاری در آرایشگاه خود را داشته باشید که طبق مواردی از جمله هزینه هایی که با آن رو به هستید، منابع و اهدافی مالی که دارید تعیین می شود.

پوشش مخارج

شما نمی توانید قیمت های خود را کمتر از آنچه مصرف می کنید در نظر بگیرید. هزینه های مرتبط با خدمات، باید به وضوح کمتر از سود شما باشد تا بتوان آن را یک استراتژی قیمت گذاری در آرایشگاه موفق نامید. مقدار پولی که در طول یک هفته خرج می کنید را تجزیه و تحلیل کرده و قیمت ها را بر اساس آن تعیین نمایید.

در نظر گرفتن تورم

هر کشوری تا حدودی با تورم مواجه است. بنابراین سعی کنید از آخرین اخبار از نظر اقتصادی مطلع شوید. در طول تورم، هزینه های محصولاتی که برای اجرای خدمات خود نیاز دارید ممکن است افزایش یابد و این بدان معناست که شما باید قیمت ها را نیز تعدیل کنید.

برای منابع زمانی ارزش قائل شوید

گاهی اوقات، هزینه خدمات شما باید بر میزان زمان و تلاشتان متمرکز باشد. زمان شما با ارزش ترین منبعی است که در اختیار دارید و به وضوح نمی خواهید همه آن را در تجارت خود سرمایه گذاری کنید. لیست قیمت گذاری در آرایشگاه شما باید پاسخگوی تلاشتان هم باشد.

می توانید قیمت پایینی داشته باشید

قیمت پایین به شرطی که این کار را هوشمندانه انجام دهید، اشتباه نیست. تازه واردان در صنعت زیبایی می توانند این استراتژی را تا زمانی که به شهرت می رسند انتخاب کنند. اما هنگامی که مشتریان به قیمت های پایین سالن شما عادت کنند، بالا بردن قیمت ها باعث از دست دادن مشتریان خواهد شد.

ادامه مطلب
تشخیص جنس مو خود را چگونه انجام دهید؟

تخفیف ها

مراقب تخفیف ها باشید! ارائه تخفیف استراتژی خوبی برای تحریک تقاضا است، اما باید با احتیاط و محدودیت از آنها استفاده کنید. پس از ارائه تخفیف در تمام طول سال خودداری کنید و به تقویم پایبند باشید.

افزایش قیمت هوشمندانه

اگر به این نتیجه رسیدید که باید در قیمت گذاری در آرایشگاه تجدید نظر کنید و آن را بالا ببرید، این کار را با دقت انجام دهید. افزایش قیمت باید حداقلی و نامحسوس باشد.

ارزش آرایشگاه

شروع به جمع آوری هزینه های نگهداری از آرایشگاه خود کنید. آیا سودآور است؟ اعداد چه می گویند؟ آیا قیمت های شما در چند ماه آینده کاهش یا افزایش می یابد؟ تعیین ارزش سالن شما به همه این سؤالات پاسخ خواهد داد.

ارتباط با مشتری

مهارت های ارتباطی می توانند بازی را به نفع شما تغییر دهند. پس مراقب نحوه حضور برند خود در بازار و نحوه برخورد با مشتریان باشید. همیشه توضیحات معتبری را به مشتریان خود ارائه دهید. از مشتریانتان برای انتخاب سالن شما تشکر کرده و فراموش نکنید که همیشه کارمندان خود را تحسین نمایید تا بهره وری آنها در سالن بیشتر شود.

کلام آخر

قیمت گذاری در آرایشگاه، اولین کاری است که بعد از راه اندازی آن باید انجام داد. از آن جایی که قیمت خدمات و محصولات از مهم ترین فاکتورها برای مشتریان به حساب می آیند، در تعیین آن باید هوشمندانه عمل کنید. اگر طبق نکاتی که در این مطلب به آن پرداخته شد پیش بروید، می توانید علاوه بر رسیدن به سود خوب، مشتریان را نیز راضی نگه دارید. امیدواریم خواندن این نکات برای شما مفید واقع شود.

ادامه مطلب
رفع چربی موی سر (از بین بردن چربی موی سر)

منبع

پیشنهاد ویژه برای شما

نظر خود را در رابطه با این مقاله برای ما بنویسید:

مقالات مرتبط

لطفا صبر کنید