ایده تولید محتوا برای آرایشگاه (در اینستاگرام چه چیزی پست کنیم ؟)
ایده تولید محتوا برای آرایشگاه (در اینستاگرام چه چیزی پست کنیم ؟)

ایده تولید محتوا برای آرایشگاه (در اینستاگرام چه چیزی پست کنیم ؟)

اینستاگرام در ابتدای ظهور خود، بستری برای به اشتراک گذاری عکس و فیلم بود. به همین دلیل بهترین راه برای تبلیغ کسب و کارهای حوزه زیبایی و آرایشگری به حساب می آید. همان طور که می دانید این روزها بازار رقابت در اینستاگرام بسیار داغ بوده و هر کسب و کار کوچک و بزرگی به تولید محتوا برای اینستاگرام روی آورده است. اگر شما هم قصد دارید در اینستاگرام تولید محتوا برای آرایشگاه یا سالن زیبایی خود  انجام دهید، این مطلب از فروشگاه فورتی تو برای شماست. بیایید ببینیم چگونه می توان در این رقابت برنده شد!

چرا تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت دارد؟

مخاطبان اینستاگرام را اغلب زنان 15 تا 50 سال تشکیل می دهند. بدیهی است که این مخاطبان محتواهای مربوط به زیبایی را دوست دارند و حاضر هستند برای آن هزینه کنند. ما معتقدیم هر کسب و کاری که به زیبایی مربوط است، باید پیجی در اینستاگرام داشته باشد. اینکه صاحب یک سالن بزرگ، یک استودیوی طراحی ناخن کوچک و یا حتی یک آرایشگاه هستید چندان اهمیتی ندارد! همه ما از محتواهای تصویری با کیفیت و خوش ساخت خوشمان می آید.

در فضای اینستاگرام رقابت جدی بین سالن های زیبایی یا آرایشگاه ها وجود دارد. برای اینکه بتوانید در این رقابت جایی داشته باشید و دیده شوید، باید یک محتوای تصویری منحصر به فرد تولید کنید. به عبارت دیگر، پیج شما باید با محتوای باکیفیت و متفاوت پر شده باشد. اما چگونه؟ برای این کار باید پیج شما از پایه و اساس به طور اصولی ایجاد شده باشد. در ادامه مراحل انجام این کار را یاد می گیرید.

ادامه مطلب
کراتین مو چیست؟

چطور یک پیج آرایشگاه در اینستاگرام بسازیم؟

ایجاد یک پیج اینستاگرام تولید محتوا برای آرایشگاه باید بر اساس مراحل زیر باشد:

-مرحله اول ایجاد و آماده سازی یک پروفایل

-مرحله دوم، توسعه استراتژی های کمپین های تبلیغاتی، آزمایش فرضیه ها و تصمیم گیری در مورد کمپین های تبلیغاتی

مرحله اول که آماده سازی پروفایل است، باید شامل موارد زیر باشد:

نام مستعار

در وهله اول تولید محتوا برای آرایشگاه باید برای سالن یا آرایشگاهتان یک اسم انتخاب کنید. این اسم باید یک اسم مینیمال و شیک باشد. بهتر است این اسم را طوری انتخاب کنید که نوع کارتان را منعکس کند.

عکس پروفایل

عکس پروفایل به خدماتی که ارائه می کنید بستگی دارد. اگر یک برند شخصی دارید، بهتر است پروفایلتان یک پرتره از شما باشد. اما اگر می خواهید خدمات سالنی ارائه دهید، استفاده از لوگو بهتر است.

بیوگرافی

برای پر کردن این فیلد باید خلاقیت داشته باشید. پیشنهاد ما این است در این قسمت اطلاعات زیادی ندهید فقط شعار اصلی را بنویسید. برای این بخش هم مینیمالیسم را رعایت کنید که برای مشتریان جذاب باشد.

نکات برجسته

اطلاعات مهم و نکات برجسته، باید داخل یک هایلایت قرار بگیرند. چند نمونه از هایلایت هایی که یک پیج آرایشگاه باید داشته باشد، شامل درباره ما، خدمات و محصولات، نظرات، مشتریان و… هستند.

طرح

برای داشتن یک طرح مشخص، باید رنگ ها، فونت ها و عناصر دکور را متناسب با خدماتتان انتخاب کنید. این طرح باید با برند شما همخوانی داشته باشد. به این ترتیب، برندتان در ذهن مخاطب ماندگارتر خواهد بود.

ادامه مطلب
انواع اسپری مو و کاربرد هر کدام آن

طرح محتوا

این طرح، بیانگر برنامه تولید محتوا برای آرایشگاه است. شما باید از 1 یا 2 ماه قبل برنامه ارسال پست و استوری های خود را مشخص کرده باشید. در واقع شما باید بین محتواهای فروش، محتواهای تخصصی و محتواهای شخصی که قرار است پست کنید، تعادل داشته باشید.

در اینستاگرام چه هایلایتی بگذاریم؟

بعد از اینکه پیج را ایجاد کردید، وقت ارسال محتوا در آن است. هایلایت ها در حال تبدیل شدن به اصلیترین راه ارتباطی پیج و مخاطبان هستند. به همین دلیل باید آن ها را جدی بگیرید. پیج یک آرایشگاه باید شامل موارد متعددی باشد. آمارها نشان می دهند که 70 درصد مخاطبان اینستاگرام، محتوای تصویری را ترجیح خواهند داد. در این راستا، ایده هایی که می توان برای هایلایت مطرح کرد به صورت زیر هستند:

  • محتوای موقعیتی
  • کارهای آماده اساتید آرایشگری
  • محصولات و خدمات برندهای مطرح در زمینه آرایشی
  • بررسی و مقایسه جدیدترین و مطرح ترین محصولات آرایشی
  • نظرات مشتریان

طبق آخرین الگوریتم های اینستاگرام، هرچقدر محتوای شما صادقانه تر بوده و با جزئیات بیشتری همراه باشد، مخاطبان را بیشتر راضی می کند. به همین دلیل توصیه می کنیم در ایجاد هایلایت ها دقیق باشید و هرگز دروغ نگویید!

در اینستاگرام چه چیزی پست کنیم؟ تولید محتوا برای آرایشگاه

تولید محتوا برای آرایشگاه باید با داستان شروع شود. اولین محتوایی که پست می کنید باید درمورد چگونگی راه اندازی کسب و کارتان باشد. بعد از آن می توانید از لیست زیر پرطرفدارترین ایده های تولید محتوا برای آرایشگاه را انتخاب کنید:

  • نکات و ترفندهای کاربردی و مفید در حوزه زیبایی
  • ویدئوهایی از رویدادهای زیبایی: مسابقات زیبایی، وبینارها و غیره.
  • روال روزانه سالن زیبایی
  • اخبار مربوط به حوزه زیبایی و آرایشگری
  • توصیه های شرکا: روابط عمومی متقابل، همکاری، هشتگ ها
  • تحقیق: چگونه اجزای رنگ مو بر نتیجه کار تأثیر می گذارد.
  • پیش بینی ها، نرخ ها، آمار در قالب اینفوگرافیک.
  • مصاحبه با کارکنان
  • تولید محتوا در مورد چگونگی انجام برخی از خدمات
  • داخل آرایشگاه: نشان می دهد که چگونه برخی از خدمات انجام می شود.
  • استفاده از نظرسنجی ها برای افزایش تعامل پروفایل و تعامل با مخاطبان.
  • موفقیت ها و دستاوردهای کارکنان، شامل مدارک و گواهینامه ها که وفاداری مشتریان را افزایش می دهند.
  • جزئیات: بازگو کردن برخی از اسرار مربوط به خدمات
  • بازگو کردن نکات غیر معمول
  • بازگو کردن حقایق جالب
  • مقایسه محصولات آرایشی و بهداشتی
  • پست های مربوط به قبل/بعد
  • معرفی بهترین محصولات در زمینه های خاص
  • معرفی جدیدترین و خلاقانه ترین روش ها
  • مطالب تحریک آمیز و شوکه کننده برای سرگرم کردن مخاطب.
  • بحث در مورد موضوعات داغ
ادامه مطلب
مزوتراپی یا کاشت مو؟ کدام یک تاثیر بیشتری دارد؟

تحقیق در مورد رقبا

یکی دیگر از مهم ترین کارها برای پیداکردن محتوای مناسب، تحلیل رفتار رقباست. این کار اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می دهد. برای پیدا کردن قوی ترین رقیب های خود می توانید از طریق یکی از روش های زیر اقدام کنید.

  • جستجو با گوگل
  • استفاده از نقشه های آنلاین
  • تجزیه و تحلیل اینستاگرام: استفاده از برچسب ها و لوکیشن ها برای پیدا کردن نزدیک ترین سالن ها

حالا می توانید هر کدام از رقبایتان را آنالیز کنید. نقاط قوت و ضعف و رقیبان، ایده های خوبی در زمینه تولید محتوا برای آرایشگاه اختیار شما قرار می دهد. مواردی که در آنالیز رقبا باید مد نظر داشته باشید به صورت زیر هستند:

  • سبک حساب کاربری
  • ساختار حساب ها چگونه است
  • رقبا می خواهند مشتری را به کجا هدایت کنند (دایرکت، پیام رسان، وب سایت)
  • میزان فعال بودن حساب، نظرات، لایک ها
  • تعدادی فالوور و آمار بازدید از پست ها

به پست هایی که بیشترین میزان لایک را گرفته اند نگاه کنید. شما می توانید از محتوای این پست ها ایده بگیرید اما هرگز به فکر کپی کردن نیوفتید. همان طور که گفتیم، شما باید نقاط ضعف و قوت را پیدا کنید و در نهایت یک محتوای منحصر به فرد بسازید.

نکاتی برای رشد پیج آرایشگاه

هرچقدر هم محتوای منحصر به فرد و با کیفیتی تولید کنید، اگر پیوستگی را رعایت نکنید، جایی در رقابت نخواهید داشت. به همین دلیل پست کردن منظم محتوای باکیفیت، یک شرط مهم برای رشد پیج شماست. دیگر شروط، به صورت زیر هستند:

ادامه مطلب
دلایل و روش‌های درمان لکه های پوستی

-استفاده از انواع پست ها (استوری، ویدئو، پست، ریلز)

-استفاده از تبلیغات بومی! به عنوان مثال، از مشتریان راضی بخواهید که با یک پست در اینستاگرام بازخورد خود را نسبت به خدمات شما ارائه دهند. می توانید با تخفیف یا محصولات رایگان به آنها انگیزه دهید. این به سایر مشتریان نشان می دهد که شما حرفه ای هستید و بازدیدکنندگان شما راضی هستند. حرفه ای بودن همیشه باعث ایجاد وفاداری می شود.

-با دیگر رقیبانتان تعامل داشته باشید. برای این کار می توانید زیر پست های آنها کامنت بگذارید و خود را به مخاطبان آن ها نشان بدهید.

-ارتباط مؤثر در سالن زیبایی یا آرایشگاه با مشتریان، وفاداری آنها را افزایش می دهد. از به اشتراک گذاشتن ترس ها و شکست های خود نترسید، اما در مورد پیروزی ها و موفقیت هایتان هم صحبت کنید.

نتیجه گیری

تولید محتوا برای آرایشگاه کار سختی نیست. این روزها مخاطبان به دنبال راهی برای گذراندن اوقات فراغت خود هستند. پس وظیفه شما، سرگرم کردن آن هاست. طبق نکات و ایده هایی که در این متن به آن پرداختیم، به راحتی می توانید مخاطبان هدف خود را جذب کنید. تنها لازمه آن تولید محتوای با کیفیت و بدون دروغگویی است.

روز به روز به محبوبیت اینستاگرام در دنیا افزوده می شود. پس هر چه سریع تر، جای خود را در آن پیدا کنید.  اگر برای تولید محتوا برای آرایشگاه به ابزارهای آرایشگری نیاز دارید، میتوانید به بخش تجهیزات غیرالکتریکی سایت مابروید و بهترین ابزارهای آرایشگری را خریداری کنید.

منبع

پیشنهاد ویژه برای شما

نظر خود را در رابطه با این مقاله برای ما بنویسید:

مقالات مرتبط

لطفا صبر کنید